fredag 30 maj 2008

35. Balen i korthet

Balen var avverkad, och den var riktigt rolig. Såhär såg kvällen ut.

Vi inledde hos Charlie, där de andra och en viss jänta (inga nämnda namn) spetsade det alkoholfria mousserande vinet med Bacardi Razz, när jag själv drack Sprite. Limon kom vid 17.50, hoppade in, genast var festen igång får somliga (inga nämnda namn). En viss jänta (kan vara samma som tidigare) började genast dra upp champagne-glas, jordgubbar och skumpa som samma jänta skulle korka upp. Gentlemannen Charlie "James Bond" Brünteson tog då kommandot och rikta ner flaskan mot en hink - pang sa det, det blev rullians i hinken och jag fick över mig en kork + en halv liter champagne. Och kostymen? Ja, den skulle ju min brorsa ha dagen efter (läs: idag) då han tog examen. Jag som skulle vara EXTRA försiktig.

Nåväl, fläckarna uteblev. Efter att ha suttit hela bilfärden och torkat mig med servetter medan de andra drack två flaskor bubbel så var vi framme. Gled ut, såg väl lagom töntigt ut men ärligt talat kände jag mig jävligt tuff. Började vandra in - jag skakade hand med alla lärare och presenterade mig som "David von Bronzeschnabel". Vi fick stå upp ett dygn nästan för de där jävla lärarna dröjde utav bara helvete. Efter det var det s.k. buffé, och en efterrätt. Jag körde lagom med servitriserna och bedde om att få påtår då och då. Kände mig som en riktigt stekig fransos mitt i Monte Carlo. Hehe.

Sedan var det dans! Efter valsen alltså. Blev en hel del svett, inte minst för Klaus "Ludvig Van Beethoven" Wester som var dyngsur på ryggen. Den enda som hade frack BTW!

Bilder kommer..

Balens höjdpunkt: Klaus Wester. Stek så det bara ryker om det! Klarre har haft mjukisbyxor, piké och Peak-hood på sig samtliga dagar i åk. 9, men på balen hade han som sagt frack. Fracken kombinerat med hans sjukt feminima skratt är oslagbart!

Balens kalkon: Vore trevligt med Julmust, men i fick nöja oss med cider. Nåja..

Vad fattades? Tommy Höglund! Faktiskt! Riktigt fittigt att inte bjuda dig.

Betyg: 4/5 toasters. Avsaknaden av Tommy, + viss färskhet hos vissa framåt småtimmarna drar ner betyget.

/ David

4 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas ni kommer med bilder!

Anonym sa...

FYFAN va dåligt ni uppdaterar!!!

Och ni är 4 st!!

Dagge & Challe sa...

"erik": Vi gillar på ett sätt lite jävlar anamma. Vi gillar att du visar lite stake, så att säga. Å andra sidan känns det ganska tragiskt och humoristiskt. Skaffa dig ett eget liv istället för att klaga på att du inte kan följa vårt.

Anonym sa...

Tack för omtanken o att jag saknades, but what can you do if they´re mental?!
Kul att ni hade kul!