fredag 23 maj 2008

Att åka moped

Har på senare tid åkt moped med Alexandra på hennes Speedfight -07 till skolan. Mest för att jag får betydligt fler antal sovminuter.
Men att åka moped kan ju vara allt annat än bekvämt. Råkar man gäspa så kvävs man för att bandet som går under hakan skär in i min stackars hals och mitt huvud blir totalt ihopklämt. Dessutom tjatar Alexandra hela tiden om att jag "ska hoppa bak" så hon får typ 50 cm sittyta medan jag sitter med halva gumpen på sätet och halva på moppens kåpor. Det jobbigaste av allt är kanske de krampkänningar man får i insida lår/ljumskar eftersom man får ha en ytterst onaturlig vinkel, ungefär på 160 grader, på benen.

När man är tuff och fäller upp visiret vid rödljus så kommer det en äcklig insekt och flyger in i ögonen så man får gräva ut skiten med handen resterande tid av resa. Sist men inte minst är det jävligt kallt.

/ David - "åka-buss-mannen"

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jag skrattade högt för mig själv!