lördag 14 juni 2008

10. Äventyr

Första inlägget på tre dagar, så nu förväntar vi oss mycket kommentarer!

Idag har jag vart på ett jävla äventyr. Here we go:
- buss till Fittja
- t-bana till T-centralen
- ärenden i stan (därav T-centralen)
- t-bana till Gullmarsplan (vid detta skede var batteriet på min mobil slut)
- bussen mot Tyresö Centrum gick precis när jag kom - väntan i 30 min
- väl i Tyresö Centrum frågade jag ambulanssjukvårdare om vart Tyresöhallen låg utan några större resultat
- men en kille på Pressbyrån sa att buss 824 gick till Trollbäckens IP - hoppa av där, hallen går inte att missa
- 824:an kom 16.25 - jag var där 16.00 - 25 minuters väntan. Helvete
- framme vid Trollbäckens IP såg jag en fet hall framför mig. Gick fram. Inget spännande. Gick runt. Inget spännande. Gick ca. 500m och frågade några killar om vart idrottshallen låg. De sa att det var "den där", alltså den jag gått 20 varv runt. Så jag gick tillbaka..
- ..frågade en vaktmästare. Det visade sig vara ishallen (killarna trodde jag sa ishall. Rensa öronen förbannade pojkvaskar!). Trollbäckshallen låg en kilometer bort
- så jag började knata, men gick fel igen
- till slut kom jag fram

Sammanlagd tid på bussar m.m.: 8 timmar och 22 minuter
För övrigt så gjorde jag en sak jag ALDRIG har gjort förrut, men jag fick ryck och bara bestämde mig för att göra det: jag avprenumererade alla mina jäkla nyhetsbrev från Dell Sverige m.m.. Skönt!

Och sen är ju Greklands målvakt ganska lik Ernst.


..............Ernst Kirchsteiger? ......................... Antonios Nikopolidis?

5 kommentarer:

Anonym sa...

äntligen ett inlägg. tack David!

Anonym sa...

Den där lika som bär va med i aftonbladet.

Anonym sa...

varför uppdaterar ni så sällan?

Anonym sa...

Men skriv då för fan!

Anonym sa...

Men skriv då för fan!