onsdag 25 juni 2008

6. Gnäll

Min flickvän gnäller på mig?! Trots att jag stressar iväg med en fyrhjuling som är olaglig att köra och som knappt fungerar iväg ner till filmkedjan vid "gula villan" (lokala termer), vi åkte klockan 21.58 och var där 22.00 = stängningsdags och återigen vill jag hävda att jag är mannen som lever "on the edge". Men men jag är en bra pojkvän det vet jag. slut

Min pojkvän är oförstående.
Jag var tvungen att lämna min hund ensam i 16 timmar och sedan lämna huset olåst till imorgon. Och det ändå han förmår sig säga när jag äntligen löst alla problem och är påväg  är "jag tycker du kunde tagit en tidigare buss"  Sedan säger han att jag måste skynda mig för att filmkedjan stänger om 35 minuter, men han själv har inte ens sett till att kolla om det finns bensin i mopeden (!!!). 

Ja ja nog om det, som synes fortsätter hon att gnälla och jag hade grova bekymmer att ta mig och älsklingen till filmkedjan; observera att jag skrivar jag, för ingen hjälp fick man. Först så krånglar moppen - ingen bensin?! Jag vet inte vad... Sedan upp till garaget för att pröva plan B, fyrhjulingen som som sagt är olaglig. Tiden går jag blir allt mer stressad vilket man enkelt kan se och höra, ord som h*ra, F*tta och annat olämpligt skriks ut och det med en sjukt manlig ton. När jag väl börjat rulla ut moppen skall jag öppna garageporten och återigen problem! den går inte upp utan jag får ta till ren rå styrka och den gick upp.. Jag skulle kunna fortsätta men det har varit ett helvete i alla fall, men nu är allt bra och jag får vara med människan som jag älskar mest utav allt :). 


Tack för oss /Hannah och Charlie direkt från Kairo    

6 kommentarer:

Anonym sa...

Är ni i Kairo!?

Anonym sa...

haha. ja, vi är i Kairo.

Anonym sa...

ni måste visa bilder från semmestern sen, några bilder ialalfall, annars jävligt tråkigt!!

Anonym sa...

Josef lilla, de skojar bara. Inte har de väl moppen, fyrhjulingen och garageporten (som inte går upp)?

Anonym sa...

nää, nu tycker jag lite synd om Josef..

Anonym sa...

Josef mycket ledsen nu :'(